Ana Belén Recatalá Ibáñez i Alicia Vicente Morcillo
Gabinet Psicopedagògic
a.recatala@colavem.com
Aquesta situació s’allarga i a mes el que estem vivint ens genera incertesa, sobre tot als més menuts de la casa, que potser no entenen que està passant ni per quins motius no poden anar a l’escola com tots els dies, eixir a jugar, veure els seus amics i els iaios, etc.
Ho podem explicar moltes vegades però ells també escolten les noticies i la seva manera d’entendre aquesta situació va canviant a mesura que passa el temps. Necessiten entendre i readaptar-se a la situació.
Aparentment els xiquets s’adapten be a les situacions però aquesta experiència forma part de la seva historia de vida i també va a influir en la formació de la seva personalitat.
Per aquest motiu és important ajudar-los a vèncer les pors i evitar idees irracionals.
La millor manera de satisfer la curiositat dels xiquets és resoldre els dubtes que tinguen sobre el coronavirus. Per a això, hem d’ajustar la informació que els transmeten tant als canvis que van esdevenint-se cada dia com al nivell evolutiu dels xiquets. En l’Etapa Infantil i Primària, les idees i els conceptes abstractes requereixen una adaptació a termes més senzills per facilitar la comprensió i assimilació de la nova informació (Fernando Chacón, Colegio Oficial de la Psicología de Madrid).
És important doncs fer-los entendre la situació i la importància de quedar-se a casa i d’adoptar mesures d’higiene.
Per això, us deixem ací un conte que pot servir per explicar, el més senzill possible, què és un virus i gestionar les seues emocions. Us recomanem llegir-ho en família i fer totes les activitats que es proposen. Gaudiu-lo!
A més a més, ja sabem que la higiene ara és molt important, per això sempre ens hem de llavar les mans en sabó molt bé. Per a què els xiquets vegen com d’important és açò, us deixem un vídeo d’un experiment que mostra visualment l’efecte que el sabó té sobre les bactèries. Podeu fer-lo a casa amb ells i que ho experimenten de primera mà!